BENVINGUTS A TERCER

TERCER A

En aquesta pàgina podreu veure les activitats que hem fet aquest curs. Esperam que vos agradin!!!

DARRER DIA

I hem arribat al final de tercer!!! Aquest darrer dia hem participat en la cursa solidària d'UNICEF, hem menjat un polo de gel ben bo, hem assistit a l'entrega de premis al nom i el vestit del dimoni d'Es Canyar i també a la graduació dels nins i nines de 6è. Ha estat un gran dia!!

BONES VACANCES A TOTS I TOTES!!!! UNA ABRAÇADA MOLT , MOLT FORTA!!! 😘😘😘

SETMANA CULTURAL

Els dies 20, 21 i 22 de juny hem celebrat la nostra Setmana Cultural. El tema d'enguany ha estat La cultura mallorquina.
Vàrem conèixer  i ballar la dansa dels cossiers i també vàrem recordar les altres quatre danses (nanets, indis, dames i moratons), hem menjat sospiros i confits , Què bons!!! Hem gaudit escoltant la rondalla de La flor romanial i coneixent instruments musicals tradicionals. Ens han fet una foto disfressats de pagesos i pageses, cossiers i siurells. Què guapos hem quedat!!!!Setmana cultural Darrer dia

IV FIRA DE LA CIÈNCIA

Divendres 17 de juny els alumnes de 6è ens han mostrat  i explicat diferents experiments en la IV Fira de la ciència del CP Es Canyar. També hi han participat els nins i nines de 5 anys de Sa Graduada.

CASTELL DE BELLVER

Dimarts 7 de juny vàrem anar d'excursió al castell de Bellver. Vàrem fer una visita guiada pel castell i després vàrem dinar i jugar a un  dels seus parcs.  Castell de Bellver

IV TORNEIG ESCACS

Divendres 3 de juny els alumnes de 3r i 4t vàrem jugar el IV torneig d'escacs CP Es Canyar. Vàrem passar un matí ben entretingut . Tots vàrem rebre una medalla per participar i n'Allan va ser el campió de 3r. Enhorabona, Allan!!!!  Torneig d'escacs

LAPBOOKS DE PRIMER

Els nins i nines de primer han vengut a mostrar-nos els seus lapbooks sobre els animals. Ho fan super bé !!!!  Lapbooks de 1r

MIQUEL MARTÍ I POL

El mes de maig hem treballat la poesia i ens hem centrat en la figura de Miquel Martí i Pol. Hem estudiat la seva vida i el poema Primavera. Després hem fet cal·ligrames a partir de poemes del seu llibre Bon profit i els hem exposats pel passadis i finalment han estat la portada del nostre àlbum del tercer trimestre. Per acabar ens han visitat els nostres companys i companyes de 3r B i nosaltres hem visitat les aules de 1r i de 2n B. Ens ha agradat molt, molt anar a altres classes. Miquel Martí i Pol

LA NOSTRA BIBLIOTECA

Ens encanta anar a la biblioteca i hem tornat per fer unes activitats en grup proposades per en Pere Miquel. Hem començat amb un kahoot sobre la prehistòria i la història que hem treballat i a continuació hem fet un mini lapbook sobre l'Edat Mitjana. Activitats biblioteca

TERTULIA LITERÀRIA

Hem anat a la biblioteca a fer una altra activitat: una tertulia literària. Hem comentat el llibre que hem llegit i si el recomanam o no. Tertulia literària

PETIT DICTAT

Dia 17 de maig hem realitzat aquesta activitat organitzada pel Servei Lingüístic de l'Ajuntament de Manacor. Consisteix en un joc de dictat de deu paraules en quatee nivells.de dificultat . L'objectiu és treballar de manera lúdica i divertida l'escriptura correcta de paraules en català. Ho hem fet molt, molt bé!!!!   Petit dictat

MUSEU DE MANACOR

Com estam estudiant  la prehistòria  i començat la història, hem anat al museu de Manacor a la Torre dels Enagistes i  hem  visitat la sala de la prehistòria, la sala romana, la sala dels mosaics i la islàmica.
En Joan ens ha explicat el que podiem trobar a cada sala . Després hem fet una gimcana per totes les sales per tal de resoldre una sèrie de preguntes.
Ha estat molt interessant!!!

BIBLIOTECA MUNICIPAL I CLAUSTRE

Dia 26 d'abril vàrem anar a una sala de la biblioteca municipal. Allà na Margalida, la bibliotecària, ens va mostrar el material de que disposa aquesta sala (prestatgeries, llibres, revistes, DVD, ...). Ens va explicar com funciona el servei de prèstec i per acabar vàrem jugar a ser detectius i ens va regalar un diploma per la nostra tasca. Ho hem fet molt bé i na Margalida ens ha dona l'enhorabona.
A continuació hem visitat l'exposició de la Fira del llibre, una instal·lació muntada amb els treballs que vàrem fer els nins i nines de 3r de totes les escoles de Manacor.  Biblioteca municipal i exposició

ENS AVALUAM

Després de crear històries, hem fet de mestres i ens hem tornat juntar per avaluar com pensam que ho hem fet. No és tant fàcil com pensàvem!!! Feim de mestres

TORNAM ANAR AL LABORATORI

Hem estat estudiant els cinc regnes dels éssers vius i com no se poden veure a simple vista hem realitzat una visita al laboratori de l'IES Mossen Alcover. Amb els microscopis hem vist bacteris d'un iogurt i protoctits dins aigua.   Laboratori IES Mssen Alcover

TALLERS

Vàrem organitzar uns tallers a l'aula multiusos i també vàrem manipular amb escuradents per fer figures diferents. tallers

LA NOSTRA BIBLIOTECA

A la nostra biblioteca anam a escoltar contes però també a llegir i fer treballs en equip. Ens agrada molt!!!  📘📗📙Biblioteca

MÉS VALORS

A les sessions de valors hem sortit al pati i hem seguit les propostes d'en Pere Miquel per treballar
la cooperació . Ha estat molt interessant!!!! Valors

ACTIVITAT A ENNIGULART

Vàrem visitar el taller d'Ennigulart. Ens va agradar molt fer vaixells amb paraules dels poemes de Costa i Llobera. Varen quedar molt bé!!! Per la Fira del llibre estaran exposats Activitat Ennigulart

VISITA AL MOLÍ D'EN FRARET

Vàrem visitar el museu del molí d'en Fraret i vàrem conèixer com vivien els nostres padrins. Amb una gimcana vàrem aprendre quines eren les feines que es feien a cada època de l'any, quines eren les eines emprades i com es realitzaven aquestes tasques.  Molí d'en Fraret

ANAM AL LABORATORI

Hem anat al laboratori a sembrar unes llavors seguint les indicacions del dossier que ens va deixar la monitora de l'activitat de Varietats locals.  Laboratori

JAIA QUAREMA

Ens va visitar la jaia Quarema. She speaks English!!! Cada divendres hem d'anar a cercar la consigna per treballar durant la setmana.  Jaia Quarema

RUGBI 🏉

Dia 23 de febrer, un monitor del programa Suma't de la Direcció Insular d'Esports del Consell Insular de Mallorca a fer-nos un taller de rugbi, un esport poc conegut per nosaltres. Vàrem conèixer un poc els seus orígens, les seves regles i algunes característiques . També vàrem tenir l'oportunitat de posar en pràctica algunes de les seves habilitats.  Ens va agradar moltíssim!!!! Rugbi

CARNESTOLTES

Divendres 18 de febrer ens va visitar el Rei Carnestoltes acompanyat de la seva reial comitiva. Ens va deixar les consignes de la setmana de carnaval. Dijous jarder ens vàrem disfressar i vàrem sortir al pati per tal de gaudir de la festa. Vàrem ballar moltíssim!!!! Va ser molt divertit!!!Carnaval

ACTIVITAT: MANACOR, POBLE O CIUTAT

Hem visitat diferents espais del centre de Manacor i hem intentat esbrinar si és un poble o una ciutat. Ens han explicat l'evolució del poble, les activitats econòmiques, els serveis dels que disposa i els edificis més representatius de Manacor. És un poble o una ciutat? Manacor: poble o ciutat

LA PAU

Aquests dies hem realitzat diferents activitats per recordar la figura de Mohatma Gandhi, hem treballat el poema de na Joana Raspall "Si el món fos...", hem escoltat contes, hem après la cançó "La festa de la Pau" i hem pintat una mà per muntar un mural amb les mans dels nostres companys i companyes de    3r B . Finalment, dia 28 de gener hem sortit al pati tots els grups de l'escola per cantar la cançó, llegir poemes i amollar globus blancs com a símbol de la pau.   La pau

SANT ANTONI👹

Ha arribat la nostra festa preferida i ens hem preparat amb l'escolta del conte de Sant Antoni a la biblioteca, ens hem vestit de dimonis o dimònies, de Sant Antoni i finalment hem sortit al pati a veure ballar els dimonis. Enguany és especial ja que ens han regalat una carota de dimoni. .El dimoni d'Es Canyar!!!!. Ara li haurem de posar nom i vestit!!!!   Sant Antoni

HAN ARRIBAT ELS REIS!!!

Quan hem tornat de les vacances de Nadal ens hem trobat amb una sorpresa. Els Reis Mags d'Orient ens havien visitat i ens havien deixat un parell de presents. Frissàvem d'obrir-los!! Regals dels Reis

BETLEM DE SA TORRE

Al barri de Sa Torre ja fa 27 anys que el senyor Magí Sureda munta el seu gran betlem animat i hem anat a visitar-lo. Ens ha encantat!!!  Betlem de Sa Torre

ARRIBA NADAL!!!🎅🎄

Com cada any hem escrit la carta als Reis Mags d'Orient i hem anat a tirar-la a la bústia reial. Quina emoció!!! Carta del Reis

VARIETATS LOCALS 🍆🍅

Dia 15 de desembre ens va visitat una monitora de Semilla (Servei de millora agrària i pesquera) a realitzar una activitat sobre les varietats locals. Ens va ensenyar què era un cultiu, els cultius de temporada, les parts de una hortalissa, les llavors... Ens va deixar un dossier per seguir trebant a classe. Molt interessant.  Varietats locals

APREN A CIRCULAR

Dia 9 de desembre ens va visitar el policia tutor de la policia municipal de Manacor i vàrem realitzar l'activitat Apren a circular.  Ens va ensenyar i recordar hàbits i actituds responsables que hem de  respectar, com a vianants, com a viatgers, com a conductors de bicicletes o de monopatins. També ens va ensenyar el significat dels senyals de trànsit més usuals i ens va concienciar de la importància de respectar-les. Posteriorment ens va acompanyar durant una sortida i ens va ensenyar el significat dels senyals de trànsit que anàvem trobant. Molt interessant. Ens va agradar molt!!!! Apren a circular

TAC

Cada dilluns tenim una sessió de TAC amb en Sebastià Grimalt. A partir del nostre correu corporatiu entram al classroom i feim les activitats proposades. Ens agrada molt!!! Tac

BIBLIOCONTE

A la biblioteca podem gaudir d'escoltar contes, poesies, rondalles ,.. i aprenem a estimar els nostres llibres.  Biblioconte

JOCS A L'AULA

Quan fa mal temps quedam a l'aula i aprofitam per jugar a l'aula. Són moments de compartir dibuixos, jocs, de parlar tranquil·lament amb els amics . També ho feim el quart d'hora abans de començar les classes.  Jocs aula

TEMPS DE PATI

A l'hora de l'esplai baixam al pati. Correm, parlam , estam amb els amics, descansam.....Segons el dia ocupam una zona diferent, zona de volei, zona de futbol o zona de jocs.  Jocs pati

VALORS

Hem començat a conéixer jocs tradicionals per tal de dinamitzar el temps d'esplai amb jocs de sempre. El primer : A comprar peix.  A comprar peix

EL NOSTRE LABORATORI

"M'ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig comprendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre"

Aquest és el lema del nostre laboratori. Hem anat al laboratori a realitzar un treball de recerca d'informació sobre treballs fets pels nostres companys de 5è. laboratori sistema solar

FESTA DE LES VERGES

Dia 22 d'octubre se celebra la festa de les Verges. Han vengut mamas i padrines a mostrar-nos com se fan. Què bons!!   bunyols